Πυξ Λαξ, ΟΑΚΑ, 13- 7- 2011

Η συναυλία αυτή ήταν «εις ανάμνησιν» Μάνου Ξυδούς. Και πιστεύουμε, -ο εαυτός μου, η συνείδησή μου κι εγώ-, ότι ο Μάνος θα έμεινε ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα. Υπήρχε πλήθος και, άρα, το υπ’ αριθμ. 1 κριτήριο για τον Ξυδούς, η ΕΜΠΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ενός καλλιτεχνικού δρώμενου, επιτεύχθηκε. Το  υπ’ αριθμ. 2, που είναι η σύζευξη- συνταίριασμα- συνύπαρξη εμπορικότητας και ποιότητας, γεγονός από πολύ δύσκολο έως και ακατόρθωτο, επιτεύχθηκε κι αυτό. Όχι, βέβαια, στο μέγεθος του πρώτου, αλλά έγινε. Και ο ήχος ήταν καλός, παρ’ όλω το μέγεθος του χώρου προς κάλυψη και την δυνατότητα «όγκου» του συγκεκριμένου ηχοσυστήματος. Και το πάιξιμο καλό ήταν, και η ενορχήστρωση, επίσης, και η σειρά των τραγουδιών, ομοίως. Το μόνο αρνητικό ήταν, αυστηρά κρίνοντας, ότι δημιουργούνταν μουσικά «χάσματα», λόγω της εναλλαγής των τραγουδιών του Μάνου, με τα πρόσφατα.

Μόλις το αυτί συνήθιζε τα μεν, ή η μπάντα έπαιρνε στροφές, άρχιζαν τα δε, κι έμπαινε πάλι …»κόφτης». Σίγουρα, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο να έχεις, επί τρεις ώρες, μια αδιάσπαστη ροή ενορχήστρωσης, νοήματος και συναισθήματος στο «παιξίδι» σου, όταν, μάλιστα, έχεις να μονιάσεις μεταξύ τους τόσα πολλά και διαφορετικά ρεύματα αύρας. Όχι ακατόρθωτο, όμως. Πιστεύουμε ότι θα κατακτηθεί και αυτός ο δύσκολος στόχος, με την τριβή. Γιατί σε τέτοια δύσκολα ζητήματα, ΜΟΝΟΝ με την τριβή του πάλκου, (παίξιμο, live, συναυλίες), βρίσκονται οι λύσεις. Στην πράξη, «επί του πρακτέου», που έλεγε και ο Ξυδούς.

Πλέον, οι συναυλίες στα γήπεδα, αλλά και όχι μόνον, είναι Sound & Vision- ήχος ΚΑΙ εικόνα. Σε αυτή την συνύπαρξη η Μουσική θέλει προσοχή, διότι είναι άκρως ευάλωτη στην εικόνα. Το μυαλό φεύγει από την συγκέντρωση της προσοχής στον ήχο και «χαζεύει» την εικόνα, -αποσπάται η προσοχή του. Επίσης, ενώ η σκέτη ακρόαση ενός μουσικού κομματιού αφήνει πλήθος σενάρια ερμηνείας του, -ακόμα και αν τα λόγια δεσμεύουν, στην περίπτωση που έχουμε να κάνουμε με τραγούδια-, όταν η Μουσική οπτικοποιείται δεν αφήνει σπιθαμή στην φαντασία να κάνει την δουλίτσα της. Σε αυτόν τον δύσκολο τομέα ήταν επιτυχημένη η χθεσινή συναυλία των Πυξ Λαξ. Υπήρξε ευεργετική ανάμειξη στο κράμα Μουσικής και Εικόνας.

Τώρα, όλα αυτά τα τεχνικά δεν λένε και πολλά, έως και …καθόλου, στον πολύ κόσμο, στο πλήθος. Αυτοί ξέρουν αν τους άρεσε ή όχι μια συναυλία. Χοντρά – κοφτά. Το αν η ενορχίστρωση «αμόλαγε αετό», ή οι μουσικοί έπαιζαν άλλες αντι άλλων νότες και ακόρντα, ή εικόνα καπέλωνε μέχρι ασφυξίας την μουσικούλα, δεν τα αντιλαμβάνονται. Έτσι, και να μην έχεις δει και ακούσει μια συναυλία, μπορείς να καταλάβεις αν «έλεγε» ή δεν «έλεγε», μόνο και μόνο αντικρίζοντας τα πρόσωπα όσων τις παρακολούθησαν, στον δρόμο, στα τραίνα, μέσα στα αμάξια τους καθώς φεύγουν από τον χώρο. Χθες, λοιπόν, ο κόσμος ήταν ΕΥ_ΔΙΆΘΕΤΟΣ, καθώς εγκατέλειπε το ΟΑΚΑ. Παρά την μεγάλη χρονική διάρκεια της συναυλίας και την μη κατοχή μέσου αναχώρησης για πολλούς.

Τελειώνοντας, ας πούμε ένα σημαντικό τελευταίο: Υπήρξε παραδειγματική η τάξη- συμπεριφορά- στάση του κοινού, καθ’ όλη την διάρκεια της συναυλίας και σε όλα τα μέρη του αχανούς γηπέδου. Άναψαν δεκάδες πυρσοί, αλλά δεν πετάχτηκε κανένας. Ήταν κάτι που φοβόμαστε η ευ_ταξία, λόγω του εύρους κοινωνικής αποδοχής της μπάντας. Έχουμε να κάνουμε από …χούλιγκαν, μέχρι γονείς με τα μικρά τους. Απ’ ό,τι είδαμε, χθες, πάντως, μια χαρά …»παιδική χαρά» ήταν το ΟΑΚΑ. Η δικαίωση της οικογένειας! Ακόμα και στα καμαρίνια! Ή, μάλλον, κυριότατα, εκεί!

«Επόμενη στάση/Next station» του …ηλεκτρικού συρμού των Πυξ Λαξ στην Αθήνα :  Μαλακάσα, Terra Vibe, 10 Σεπτεμβρίου. Πρώτα ο Θεός των Θεών του Θείου… 

ΥΓ. Ευρηματικό το παίξιμο του «Δεν θα δακρύσω», ως τελευταίου τραγουδιού! Νομίζουμε ότι είναι το πλέον δημοφιλές, παρά τα χρόνια που πέρασαν. Ίσως, μονάχα το «Έπαψες Αγάπη να θυμίζεις» το κοντράρει, (επιτυχώς, μάλιστα). Ο κόσμος έφυγε με μια γεύση ανάτασης και χαράς. Μεγάλο θέμα η τελευταία εντύπωση, -για!


Η έναρξη της συναυλίας, («Μοναξιά»): http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tvsi5WIdlR0

Φωτορεπορτάζ: http://www.axortagos.gr/fotografies/oaka-piks-laks-fotografies.html

Και μια καταγγελία για χθες: 

 

Αγαπητή αναγνώστρια εγώ πλήρωσα 45 ευρώ υποτίθεται σε επίσημη θέση και δεν υπήρχε ούτε σκαλί να σταθώ…Πήγα στο Αστυνομικό τμημα του ΟΑΚΑ…αφού φυσικά κανένας αστυνομικός δεν ήξερε που ήταν και το βρήκα μόνη μου, και ο αξιωματικός υπηρεσίας έτρωγε αμέριμνος το σαντουιτσακι του και μου είπε ότι αν θέλω να κάνω καταγγελία για υπεράριθμα εισιτήρια μετά τη συναυλία..αλλά δεν τελειώνει εδώ το θέμα…αφού ήμασταν καμιά 15αρια άτομα πήγαμε να ζητησουμε τα λεφτά μας πίσω…φυσικά άκαρπες οι προσπάθειες…Nτρέπομαι που ζω σε αυτό το μπάχαλο που λέγεται Ελλάδα και πραγματικά ότι και να πάθουμε ως Έλληνες μας αξίζει…φυσικά όλες οι τηλεπερσονες καθίσαν στα καθίσματα που εμείς τα ζώα πληρώσαμε και εμείς ούτε σε σκαλί… κούκλα μου μάλλον χάσαμε και τα λεφτά και τη συναυλία…αίσχος… κάπως πρέπει να πληρώσουν οι διοργανωτές…

Πηγή: http://www.axortagos.gr/tmima/sinavlia-katangelia-xthesini-episimi.html

Σσ: ΔΕΝ είναι μια η καταγγελία, τελικά. Προσωπικά, όπως κάνω πάντα, άμα δεν έχω συγκεκριμένη δουλειά σε συναυλία, σουλατσάριζα παντού, -στην αρένα, στο κάτω και πάνω διάζωμα, back και on stage-, καθ’ όλη την διάρκεια της συναυλίας, οπότε δεν τα «πήρα πρέφα» όλα αυτά. ΕΠΕΙΔΗ, όμως, ο Μάνος με τέτοια ζητήματα «έβγαζε σπυράκια», θα τα βάλουμε όλα:

Πλήρωσα στη διοργανώτρια εταιρεία 60 ευρώ για 2 εισιτήρια της θύρας 29. Έφτασα εκεί  20 λεπτά πριν την έναρξη της συναυλίας (21:30). 
Όχι μόνο δεν μπορούσα να βρω 2 καθίσματα που αντιστοιχούσαν στα 60 ευρώ που έδωσα, αλλά δεν μπορούσα να μπω καν στη θύρα, καθώς είχε καταληφθεί ακόμη και ο διάδρομος.
Απευθύνθηκα σε 1-2 υπαλλήλους που βρήκα οι οποίοι δήλωσαν αναρμόδιοι («…τώρα γίνεται χαμός, μπες όπου υπάρχει χώρος..») και σε 2 αστυνομικούς οι οποίοι δήλωσαν ακριβώς τα ίδια («…τώρα γίνεται χαμός, μπες όπου υπάρχει χώρος..»). Εν τέλει, παρακολούθησα μια εξαιρετική κατά τα άλλα συναυλία, (σσ: άρα, εδώ, δεν πρόκειται περί εμπαθούς προσώπου), έχοντας πληρώσει 60 ευρώ για να πάρω την ίδια υπηρεσία που άλλοι πήραν με 20.Η διοργανώτρια εταιρεία προφανώς πούλησε 2 και 3 φορές τις ίδιες διαθέσιμες θέσεις. Αυτοί μάλλον κάτι κέρδισαν από το χθεσινό βράδυ. Μπράβο τους! 
Ξέρει κανείς σε ποιόν θα μπορούσα να ζητήσω βοήθεια και αν υπάρχει περίπτωση να βρω το δίκιο μου;

Φίλε μου έχεις απόλυτο δίκιο, ότι η διοργάνωση ήταν απαράδεκτη! Κι εγώ στη Θύρα 29 ήμουνα…ευτυχώς από αρκετά νωρίς κι έτσι βρήκαμε να καθίσουμε. Το γεγονός ότι δεν βρήκες δεν ήταν επειδή διπλό-πούλησαν τις θέσεις, αλλά πολύ απλά επειδή δεν υπήρχε κα-νε-νας μπροστά στη Θύρα 29 να ελέγξει το εισιτήριό σου ώστε να διαπιστώσει ότι όντως έχεις αγοράσει για την 29. Αποτέλεσμα, όποιος ήθελε έμπαινε, ακόμα και άτομα από άλλες πιο απομακρυσμένες θύρες που είχαν πληρώσει τα μισά χρήματα!! Τι πιο απλό με τόσα φράγκα που πήραν, να είχαν δύο ανθρώπους σε κάθε θύρα να ελέγχουν ένα προς ένα τα εισιτήρια ώστε ο καθένας να δικαιούται να μπαίνει μόνο στη Θύρα που έχει αγοράσει και όχι όπου του κάπνιζε? Η ακόμα καλύτερα να έβγαζαν εισιτήρια με αριθμημένες θέσεις, αφού τα καρεκλάκια του ΟΑΚΑ γράφουν ξεκάθαρα σειρά και θέση.

Να μη μιλήσω για την απίστευτη απάτη με τις θέσεις, που όλους αυτούς τους μήνες, ο χάρτης του σταδίου εμφάνιζε εισιτήρια μόνο για την μία πλευρά και τη σκηνή οριζόντια στη μέση, οπότε δικαίως οι θύρες 25 και 29 ήταν οι πιο ακριβές (πλην των VIP), αφού ήσουνα καρακέντρο και είχες τη σκηνή φάτσα και κοντά σου… Αλλά έλα που – ω του θαύματος – ξαφνικά τις τελευταίες μέρες είδαν τη ζήτηση και σου λέει εδώ έχει φράγκα, οπότε εντελώς απροειδοποίητα αποφάσισαν να μεταφέρουν τη σκηνή στο πέταλο και να πουλήσουν και έξτρα άλλα τόσα εισιτήρια στην απέναντι πλευρά. Έτσι τελικά η ορατότητα που είχες δεν είχε καμία σχέση με αυτό που αγόρασες και ακριβοπλήρωσες αφού τη σκηνή πλέον την έβλεπες και πλάγια και πολύ πιο μακριά…

Ευτυχώς που οι Πυξ-Λαξ ήταν υπέροχοι και μας αποζημίωσαν με την καταπληκτική εμφάνισή τους! (Σσ: Να, και που εδώ ΔΕΝ είναι εμπαθής ο σχολιαστής- καταγγέλων)

@: http://www.axortagos.gr/katangelia/sinavlia-piks-laks-katangelia.html

«Στην συναυλία του συγκροτήματος Πυξ Λαξ στη θύρα 1 δώσανε ξύλο, πολύ όμως ξύλο, σε τουλάχιστον πέντε άτομα. Τον έναν τον είχανε ξυλοκοπήσει άσχημα στο πρόσωπο, έδειραν ένα παλικάρι και την κοπέλα του. Ήταν μια ομάδα από περίπου 10 άτομα. Όταν πήγα κοντά και τους έκανα παρατήρηση μου είπαν να μην ανακατεύομαι. Ο ένας είχε καρτελακι security, μετά από φωνές μας είπαν ότι είναι αστυνομικοί χωρίς όμως να μας δείξουν τις ταυτότητες τους. Ο υπεύθυνος των εισιτηρίων της θύρας 1 τους ήξερε. Απ΄οτι κατάλαβα, τα άτομα αυτά τα είχαν προσλάβει για security, οι διοργανωτές. Έχω μάθει ότι έγινε και καταγγελία στην εφημερίδα «Αυγή», όπου θα δημοσιευτεί η αύριο ή το Σάββατο. Από το facebook έμαθα ότι ήταν οπαδοί του ΠΑΟ, ρωτούσαν τους άλλους τι ομάδα ήταν και όταν ήταν Ολυμπιακός ή ΑΕΚ τους σάπιζαν στο ξύλο. Αυτά τα άτομα πρέπει να τιμωρηθούν. Οι αρμόδιοι διοργανωτές πρέπει να να τους καταγγείλουν στην αστυνομία. Κάντε κάτι! Τέτοια άτομα είναι επικίνδυνα να κυκλοφορούν!»

@: http://www.axortagos.gr/paidia/ksilo-security-oaka-ipallilous.html

Ερασιτεχνικές λήψεις, για να έχετε μια ιδέα για την προέλευση του κόσμου. (Με κλικ πάνω στις φωτογραφίες, μεγαλώνουν):

Slide show:  http://www.facebook.com/photo.php?fbid=243485435671416&set=a.243485319004761.67409.123872560966038&type=1&theater

Δικτυογράφος:

  1. dimi
    15/07/2011 στο 15:01

    Στο ΟΑΚΑ με εισιτηριο 45 ευρω στη Ρ1 χωρις φυσικα θεση! απαραδεκτη η κατασταση!!!! πουληθηκαν παρα πολλα εισιτηρια vip χωρις τον αντιστοιχο αριθμο διαθεσιμων θεσεων!!!!

    • 15/07/2011 στο 15:10

      Dimi,

      αν έχεις πιο πολλές πληροφορίες για το θέμα και, ειδικά, αν πρόκειται για προσωπικές σου εμπειρίες, βάλ’τες, σε παρακαλώ, γιατί τις χρειαζόμαστε. Θα προωθηθούν εκεί που πρέπει (Φίλιππο- Μπάμπη).

  2. dimi
    15/07/2011 στο 15:03

    Και φυσικα αγορασα εισιτηριο πριν τα χριστιυγεννα για να ειμαι σιφουρη οτι θα εχω και μια θεση!!!

    • 15/07/2011 στο 15:15

      Όπα! Δεν είχα δει αυτό το σχόλιό σου, που απαντάει εν μέρει στο πριν δικό μου. Ευχαριστούμε. Αν έχεις και κάτι άλλο να προσθέσεις, καν’το, σε παρακαλώ.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: