Αρχική > Γενικά, Ελλάς, Οικονομία > Θυμάσθε το «Pony»;

Θυμάσθε το «Pony»;

ΥΠ.ΑΝ: Εξετάζεται η αναβίωση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Β. Ελλάδα
Τις δυνατότητες επανενεργοποίησης της εταιρείας που κατασκεύαζε το ελληνικού σχεδιασμού «θρυλικό» αυτοκίνητο PONY, στη Νέα Ραιδεστό Θεσσαλονίκης, εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, όπως προκύπτει από έγγραφο του αναπληρωτή υπουργού Σωκράτη Ξυνίδη, που διαβιβάστηκε στη Βουλή.

Σχετική ερώτηση είχε υποβάλει ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Κώστας Αϊβαλιώτης ζητώντας να ενημερωθεί από το υπουργείο αν θα ήταν δυνατό να δημιουργηθεί μια ομάδα δράσης (χωρίς πρόσθετο κόστος για το κράτος) από υπαλλήλους που εργάζονται στα συναρμόδια υπουργεία (Μεταφορών και Ανάπτυξης) με στόχο την ουσιαστική στήριξη της ελληνικής βιομηχανίας πάσης φύσεως οχημάτων (ελαφρά, βαρέα, επικαθήμενα κλπ).

Στην απάντηση του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης αναφέρει ότι η πρόταση του κ. Αϊβαλιώτη θα μπορούσε να εξεταστεί αν και διατυπώνει την εκτίμηση ότι «το καθοριστικό για την παραγωγική λειτουργία εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν είναι η απουσία υπηρεσιών».

Ταυτόχρονα, όμως, ο κ. Ξυνίδης ενημερώνει τον βουλευτή ότι «έχει συναντηθεί με τους νομίμους εκπροσώπους της εταιρείας που κατασκεύαζε το ελληνικού σχεδιασμού αυτοκίνητο PONY, προκειμένου να ενημερωθεί και να συμβάλει στην επανενεργοποίηση της εταιρείας σε παραγωγική βάση».

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_04/11/2011_413226

M A V A

ΜΑΒΑ αρχικά ήταν η Ελληνική εταιρεία εισαγωγής των αυτοκινήτων RENAULT.
Το 1979 αποφασίζει την σχεδίαση και κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Την σχεδίαση αναλαμβάνει ο Έλληνας βιομηχανικός σχεδιαστής αυτοκινήτων Γιώργος Μιχαήλ.

Πάνω σε μηχανικά μέρη απο RENAULT, ο Γιώργος Μιχαήλ, σχεδιάζει και κατασκευάζει το πρότυπο ενός ελαφρού πολλαπλών χρήσεων οχήματος που ονομάζεται “FARMA”. Μετά απο αίτηση της MAVA, το αυτοκίνητο στέλνεται στην RENAULT στην Γαλλία, όπου μετά απο εξονυχιστικούς ελέγχους και δοκιμές, παίρνει έγκριση τύπου και μάλιστα με τ’ όνομα της RENAULT. Το αυτοκίνητο γίνεται επιτυχία και κατασκευάζεται σε πολλούς τύπους, όπως επιβατηκό-φορτηγό, ακόμα και τύπου τζίπ.

Χρησιμοποιεί κινητήρα 845 cc 34 HP,με τελική 110 χλμ/ώρα. Το 1984 σχεδιάζεται ο διάδοχός το FARMA S με αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες που το είχαν προ ονομάσει «το Ελληνικό Τζίπ». Την ίδια εποχή αλλάζει ο νόμος, η παραγωγή κρίνεται αντιοικονομική και σταματά, και μετά απο λίγο κλείνει και το εργοστάσιο.

@@@

Από το υπέροχο και εμπεριστατωμένο άρθρο:

Ελληνικό αυτοκίνητο και Ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία

http://ellas2.wordpress.com/2011/04/26/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CF%85%CF%84/

ΥΓ. Το «Pony» ήταν, ΜΑΚΡΆΝ, το καταλληλότερο αμάξι για την Μύκονο του 70! Πέρναγε τις λακκούβες «αέρα»! Ελαφρύ, απέριττο, ανοιχτό, σκληρό, οικονομικό. Ε, ρε, αναμνήσεις…

Κατηγορίες:Γενικά, Ελλάς, Οικονομία
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε